آدرس: تهران ، نارمک جانبازان غربی

خیابان گلستان خیابان غیاثی پور پلاک ۲۳۳ خارج از محدوده طرح ترافیک همه روزه حتی ایام تعطیل

شیشه جلوی اتومبیل

انواع مختلف شیشه جلوی اتومبیل

در این مقاله می خوانید :

انواع مختلف شیشه جلوی اتومبیل

در صنعت خودرو انواع مختلف شیشه جلوی اتومبیل تولید شده و در اتومبیل های مختلف به کار گرفته می شود. شیشه های جلو در عملکرد هر وسیله نقلیه ای نقش مهمی دارند. آنها باید بسیار بادوام و همچنین ایمن باشند تا میزان آسیب ناشی از تصادف راننده را محدود کنند.

تمام انواع شیشه های مورد استفاده در ساخت شیشه های جلو ، از نوع شیشه ایمنی در نظر گرفته می شوند، با این حال، دو نوع رایج برای خرید وجود دارد. نگاهی به این دو نوع شیشه جلو می اندازیم و مزایا و معایب هر نوع را توضیح می دهیم.

شیشه جلوی اتومبیل چند لایه یا لمینت

شیشه اتومبیل چند لایه یا شیشه لمینت، با استفاده از نوعی از فناوری تولید می شود که در آن دو تکه شیشه با استفاده از پلی وینیل بوتیرال (PVB) که نوعی پلاستیک شفاف است به یکدیگر متصل می شوند. گرمای شدید و فشار زیاد به شیشه جلو اتومبیل وارد می شود تا PVB و ورق های شیشه را به هم جوش می دهد.

شیشه جلوی اتومبیل

استفاده از شیشه های لمینت برای شیشه جلوی اتومبیل مزایای متعددی دارد. مزیت اصلی این نوع شیشه اتومبیل این است که وینیل مانع از شکستن شیشه در صورت برخورد هر نوع جسم خارجی با شیشه یا در زمان بروز حادثه می شود. این از هرگونه صدماتی که معمولاً با شکستن شیشه همراه است جلوگیری می کند.

مزیت دیگر این است که به محافظت از رانندگانی که کمربند ایمنی نبسته‌اند کمک می‌کند تا در صورت پرتاب شدن به سمت جلو و روی شیشه جلو، مانند یک مانع عمل کرده و از بیرون افتادن راننده از اتومبیل جلوگیری می کند.

شیشه جلوی اتومبیل با جنس لمینت، در خودروسازی بسیار پر کاربرد است.

شیشه لمینت برای چه شیشه ماشینی استفاده می شود؟

شیشه های لمینت به دلیل ویژگی های ایمنی آن بیشتر در انواع خودروها استفاده می شود. اغلب از آن برای ساخت شیشه جلو و در برخی مواقع برای شیشه های جانبی و شیشه عقب اتومبیل نیز استفاده می شود. اکثر شیشه های جلو انواع اتومبیل ها مانند شیشه کمری، شیشه تویوتا کرولا، شیشه پیکانتو و … از جنس لمینت هستند.

البته شیشه های لمینت در خارج از صنعت خودرو نیز کاربرد دارند.

شیشه جلوی اتومبیل سکوریت

شیشه جلوی اتومبیل سکوریت نوع دیگری از شیشه است که در صنعت خودرو بسیار کاربردی است. جنس این شیشه ها بسیار سخت تر و محکم تر از شیشه استاندارد است. این نوع شیشه تحت فرآیندی قرار می گیرد که شامل گرم شدن و خنک شدن سریع است که باعث می شود شیشه در صورت شکسته شدن به قطعات بسیار ریز مانند سنگریزه تبدیل شود.

در صورت شکسته شدن شیشه جلوی اتومبیل سکوریت و تبدیل آن به قطعات بسیار ریز شیشه ای، قطعات آن به جای اینکه لبه های تیز داشته باشند که باعث ایجاد آسیبهای جدی شوند دارای لبه های نرم و گرد هستند. بنابراین در صورت شکستن شیشه جلوی اتومبیل ، هیچ آسیبی به سرنشینان خودرو وارد نمی کنند.

شیشه سکوریت برای چه شیشه ماشینی استفاده می شود؟

در صنعت خودرو اغلب از شیشه سکوریت شیشه های جانبی و شیشه عقب استفاده می شود اما در بعضی مواقع کارخانه های سازنده از این شیشه ها برای ساخت شیشه جلوی اتومبیل نیز استفاده می کنند.

شیشه جلوی اتومبیل

نقطه ضعف شیشه سکوریت این است که نمی توان آن را ترمیم کرد، در صورت صدمه دیدن باید کل شیشه تعویض شود. اما شیشه لمینت به این صورت نیست. یعنی در صورتی که آسیب جزئی به آن وارد شود مانند سنگ خوردگی و ترک جزئی، شیشه لمینت قابل ترمیم است.

اهمیت مراقبت از شیشه جلوی اتومبیل

صرف نظر از نوع شیشه ای که در اتومبیل شما به کار رفته است، ضروری است که همیشه از شیشه جلوی خودروی خود مراقبت کنید. شما باید به طور مرتب آن را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید ترک های خط مو یا بریدگی های جزئی را تشخیص دهید. اگر متوجه هر گونه مشکلی در شیشه جلو خود شدید، باید در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

عدم انجام این کار می تواند منجر به ترک خوردن یا شکستن شیشه در هنگام رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب یا در جاده های بیرون شهری شود، و این امر می تواند زندگی شما و دیگران را به خطر بیندازد.

با تماس سریع با متخصصان و کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین ، می توانید در صورت بروز آسیب جزئی، به سرعت مشکل را برطرف کنید و یا در صورت نیاز به تعویض شیشه اتومبیل، با خیال راحت و ضمانت ۳ ساله از آب بندی شیشه اتومبیل خود، آن را با قیمت مناسب و منصفانه تعویض کنید.

اگر در تهران هستید و نیاز به تعویض شیشه اتومبیل دارید برای تعویض شیشه اتومبیل در شرق تهران حتما ابتدا با ما تماس بگیرید تا با ضمانت ۳ ساله شیشه آب بندی شده تحویل بگیرید.

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید:
درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

شیشه بالابر با 6 ماه ضمانت

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

6 ماه گارانتی انجام خدمات تعمیر شیشه بالابر

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید