آدرس: تهران ، نارمک جانبازان غربی

خیابان گلستان خیابان غیاثی پور پلاک ۲۳۳ خارج از محدوده طرح ترافیک همه روزه حتی ایام تعطیل

انواع آینه بغل اتومبیل

انواع آینه بغل اتومبیل – معرفی ۴ مدل آینه بغل اتومبیل

در این مقاله می خوانید :

معرفی انواع آینه بغل اتومبیل

در سالهای گذشته در صنعت خودروسازی انواع آینه بغل اتومبیل در خودروها به کار گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم تا بتوانید با دید بازتری آینه بغل مورد نیاز اتومبیل خود را تهیه و اقدام به نصب کنید. حتی ممکن است این مقاله به شما اطلاعات مفیدی برای تعمیر آینه برقی اتومبیل بدهد. در ادامه با ما همراه باشید.

پیش از اینکه به معرفی انواع آینه بغل اتومبیل بپردازیم بهتر است کمی در مورد پیشینه به کارگیری این قطعه در خودروها صحبت کنیم.

در ابتدای ساخت اتومبیل، آینه ها چندان در آن نقشی نداشتند اما با زیاد شدن تعداد اتومبیل ها و راننده ها، با آزمون و خطا و دیده شدن احتمال خطرات گوناگون، سازندگان به این نتیجه رسیدند که بهتر است دید راننده ها را نسبت به اطرافشان بهتر کنند. بنابراین از  انواع آینه بغل اتومبیل استفاده کردند.

این آزمون و خطاها حتی جای قرارگیری آینه های جانبی یا همان آینه بغل را نیز در بر می گرفت. به این ترتیب که ابتدا آینه ها را بر روی گلگیرها، درها، ستون ها و حتی تایرهای یدکی اتومبیل نصب کردند. تا کم کم به این نتیجه رسیدند که باید آینه بغل اتومبیل در جایی قرار بگیرد که بهترین دید را برای راننده ایجاد کند، ضمن اینکه برای اتومبیل های دیگر ایجاد مزاحمت نکند.

انواع آینه بغل اتومبیل

انواع آینه بغل اتومبیل که تا پیش از سال ۱۹۷۰ میلادی در اتومبیل ها استفاده می شد تنها دو مدل بودند:

۱٫ آینه بغل دستی اتومبیل

آینه بغل دستی یکی از انواع آینه بغل اتومبیل است که در خودروهای قدیمی و حتی بیشتر اتومبیل های ساخت داخل هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند و همه ما با آنها آشنا هستیم.

این آینه ها به ساده ترین شکل ممکن بودند. به این معنی که یک آینه درون یک قاب قرار دارد و به درب اتومبیل جلوی دید راننده متصل است. نحوه تنظیم آنها نیز به این صورت است که راننده باید با دست از بیرون اتومبیل ، این آینه ها را به سمت دلخواه خود تنظیم کند تا اطراف اتومبیل را بهتر ببیند.

آینه بغل دستی به وسیله پیچ به بدنه خودرو متصل می شود و مکانیزم پیچیده ای ندارد. قیمت آن نیز نسبت به مدلهای دیگر موجود در بازار کمتر است و به راحتی قابل تعمیر می باشد.

۲٫ آینه بغل دستی اتومبیل با امکان تنظیم از داخل خودرو

این مدل از آینه به گونه ای است که از داخل اتومبیل دارای یک دسته کوچک (جوی استیک) است که به وسیله آن راننده زاویه آینه را برای دید بهتر تنظیم می کند. این مدل از آینه از اوایل سالهای ۱۹۶۰ میلادی در اتومبیل ها به کار گرفته شدند.

مزیت دیگر آینه بغل های دستی که امکان تنظیم از داخل خودرو را دارند این است که قدرت چرخش به سمت داخل و خارج و بالا و پایین را بدون تکان دادن قاب آینه دارا می باشند.

باز هم این آینه ها مکانیزم خاص و پیچیده ای ندارند و هیچ گونه موتور الکتریکی در آنها به کار گرفته نشده است. بنابراین تعمیر آینه بغل دستی اتومبیل با امکان تنظیم از داخل خودرو چندان کار مشکلی نیست.

اما نوع دیگری از انواع آینه بغل اتومبیل از سالهای ۱۹۷۰ میلادی به بعد در خودروها به کارگرفته شد که دارای موتور الکتریکی بودند :

۳٫ آینه بغل برقی اتومبیل

آینه برقی اتومبیل  همانطور که از اسم آن پیداست دارای یک موتور الکتریکی است که به وسیله آن می توان راحتتر و دقیق تر آینه را تنظیم کرد. آینه برقی اتومبیل در ابتدا دارای سه رشته سیم بود که نیرو را از موتور الکتریکی به آینه منتقل می کرد.

اما کم کم دانش خودروسازان بیشتر شد و با پیشرفت بیشتر علم و نگاه خلاقانه تر به صنعت خودرو، انواع آینه بغل اتومبیل که با نیروی الکتریسته کار می کردند ساخته و بر روی اتومبیل ها نصب شد. ضمن اینکه امکانات دیگری مانند گرم کن آینه برقی ، حافظه و حتی نمایشگر به انواع آینه بغل اتومبیل اضافه شد. حتی در بعضی از مدل های اتومبیل، دوربین ها جای آینه بغل را گرفتند و کارایی متفاوت و احساس بهتری را به راننده هدیه دادند.

انواع آینه بغل اتومبیل

 

۴٫ آینه برقی اتومات تاشو

این مدل از آینه یکی دیگر از انواع آینه بغل اتومبیل است که امکانات بیشتری نسبت به مدل های آینه برقی اتومبیل دارد. از امکانات آن می توان به تنظیم دقیق تر و داشتن حافظه برای برگشتن به حالت قبلی در صورتی که برای عبور از راه های بارک تر بسته شده باشد، اشاره کرد.

آینه برقی اتومات تاشو دارای دکمه های بیشتری در داخل اتومبیل است. این دکمه ها ممکن است داخل درب اتومبیل یا بر روی داشبورد و کنسول میانی و یا حتی بر روی فرمان اتومبیل تعبیه شده باشند.

دکمه های آینه برقی اتومات تاشو این امکان را می دهند که در هنگام نیاز به راحتی بدون دخالت دست آینه را جمع یا باز کنید. این کار معمولا زمانی انجام میگیرد که مثلا راننده بخواهد اتومبیل خود را راه باریک بین دو اتومبیل پارک شده عبور دهد. حتی اگر آینه برقی اتومات تاشو بر اثر برخورد و ضربه از حالت خود خارج شود می تواند به صورت خودکار به جای خود بازگردد و نیاز به تنظیم مجدد نیست.

این امکانات که در آینه های اتومبیل های جدیدتر مورد استفاده قرار گرفته است همگی به کمک موتور الکتریکی و دسته سیم داخل آینه قابل انجام هستند.

انواع آینه بغل اتومبیل

با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که کار تعمیر آینه برقی اتومات تاشو مانند دیگر انواع آینه بغل اتومبیل چندان راحت نیست و حتما نیاز به مراجعه به متخصص دارد.

در صورتی که آینه برقی اتومبیل شما دچار نقص فنی شد و به خوبی کار نکرد بهتر است در اولین فرصت ممکن با کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین تماس بگیرید.

شما می توانید تصویر و مدل اتومبیل خود را برای کارشناسان ما از طریق واتساپ ارسال کنید و شرح نقص آینه برقی اتومبیل خود را نیز بفرمایید تا کارشناسان ما که اشراف کامل به تعمیر انواع آینه برقی اتومبیل دارند، به بهترین شکل ممکن کار عیب یابی را نجام دهند. مخصوصا برای تعمیر آینه برقی اتومبیل در شرق تهران ما آماده ارائه هر گونه خدمات به شما دوستان هستیم.

راه های تماس ما در دکمه های زیر قرار داده شده است تا شما به راحتی با ما در ارتباط باشید. ضمن اینکه می توانید پیش از مراجعه از طریق همین راه های ارتباطی وقت مراجعه را تعیین کنید تا در زمان خود صرفه جویی کرده باشید.

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید به این مقاله مراجعه کنید

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید:
درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

شیشه بالابر با 6 ماه ضمانت

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

6 ماه گارانتی انجام خدمات تعمیر شیشه بالابر

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید