آدرس: تهران ، نارمک جانبازان غربی

خیابان گلستان خیابان غیاثی پور پلاک ۲۳۳ خارج از محدوده طرح ترافیک همه روزه حتی ایام تعطیل

تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل

نصب دوربین دنده عقب اتومبیل

در این مقاله می خوانید :

نصب دوربین دنده عقب اتومبیل

دوربین دنده عقب خودرو یک وسیله ضروری برای ایمنی است که به شما کمک می کند تا هنگام پارک و حرکت به عقب، دید بهتری از اطراف خود داشته باشید. این دوربین ها معمولاً در قسمت عقب خودرو نصب می شوند و تصاویر را به یک مانیتور در داخل کابین خودرو ارسال می کنند.

 

انواع دوربین های دنده عقب خودرو:

دو نوع اصلی دوربین دنده عقب خودرو وجود دارد:

  • دوربین های آنالوگ: دوربین های آنالوگ تصاویر را به صورت آنالوگ ارسال می کنند. این دوربین ها معمولاً ارزان تر از دوربین های دیجیتال هستند، اما کیفیت تصویر آنها کمتر است.
  • دوربین های دیجیتال: دوربین های دیجیتال تصاویر را به صورت دیجیتال ارسال می کنند. این دوربین ها کیفیت تصویر بهتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند، اما معمولاً گران تر هستند.

چگونه دوربین دنده عقب خودرو را نصب کنیم؟

نصب دوربین دنده عقب خودرو معمولاً کار ساده ای است. اکثر دوربین ها دارای دستورالعمل های نصب هستند که می توانید از آنها پیروی کنید. با این حال، اگر مطمئن نیستید که چگونه دوربین را نصب کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

نصب دوربین دنده عقب اتومبیل یک مبحث کاملا تخصصی است اما پیش از آن باید بدانیم که اصلا دوربین دنده عقب اتومبیل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

در خودروها انواع دوربین اتومبیل نصب و استفاده می شود. دوربین دنده عقب خودرو، یک نوع سیستم دوربین است که در قسمت پشت خودرو نصب می شود. این دوربین به راننده کمک می کند تا در زمان دنده عقب راندن بهتر بتواند موانع و مسیر پشت اتومبیل را ببیند. دوربین تصاویر منطقه پشتی خودرو را ضبط کرده و تصویر را بر روی یک صفحه نمایش داخلی خودرو نمایش می دهد که معمولاً این صفحه نمایش بر روی داشبورد خودرو به نحوی نصب می شود که راننده بهترین دید را به آن داشته باشد.

دوربین دنده عقب اتومبیل، این امکان را به رانندگان می دهد تا موانع یا خطراتی را که ممکن است خارج از دید ایشان باشند ببینند و به راحتی و با ایمنی بیشتر خودرو را در سمت عقب حرکت دهند. دوربین عقب خودرو در سال های اخیر به دلیل ارائه درجه ای اضافی از ایمنی و راحتی در هنگام دنده عقب رفتن، محبوبیت زیادی کسب کرده است.

با این حال، مانند هر قطعه دیگری از تکنولوژی، ممکن است با گذر زمان خراب شود یا عملکرد نادرستی داشته باشد. در این مقاله، مشکلات شایعی که ممکن است برای دوربین‌های عقب خودرو ایجاد شوند را بررسی و نکاتی را برای تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل ارائه خواهیم داد.

تعمیر دوربین دنده عقب اتومبیل

مزایای نصب دوربین دنده عقب خودرو

امروزه در بسیاری از خودروهای جدید و ماشین های شاسی بلند دوربین دنده عقب به صورت فابریک کارخانه ای وجود دارد. این دوربین ها دوربین های مدار بسته ای هستند که برای آسایش و رفاه حال رانندگان خودرو در سر تا سر دنیا طراحی شده اند و دارای مزایای بسیاری هستند که در این مطلب ما سعی داریم با چند مورد از این مزیت ها شما را آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

  • کاهش خطر تصادفات: دوربین دنده عقب خودرو به شما کمک می کند تا افراد، حیوانات و سایر اشیا را که در هنگام پارک یا حرکت به عقب از دید شما پنهان هستند، ببینید. این امر می تواند به کاهش خطر تصادفات کمک کند.
  • بهبود دید در شب: بسیاری از دوربین های دنده عقب خودرو دارای دید در شب هستند که به شما امکان می دهد حتی در تاریکی نیز دید خوبی داشته باشید.
  • راحتی بیشتر: دوربین دنده عقب خودرو می تواند پارک کردن را برای شما آسان تر کند و به شما کمک کند تا در مکان های کوچکتر پارک کنید.

یکی از مزایای استفاده از دوربین دنده عقب پارک کردن درست و دقیق مخصوصا در مکان های شلوغ است که راننده میتواند بدون بر گرداندن سر خود به سمت عقب به راحتی از صفحه نمایشی که داخل خودرو بر روی داشبورد و یا آینه ی عقب طراحی شده است پشت سر خودروی خود را مشاهده کند و با تسلط کامل به وجود اشیا انسان و یا موانع دیگر اتومبیل را در جای مناسب پارک کند.

از دیگر مزیت های  استفاده از دوربین دنده عقب تسلط و دید کامل نقطه ی کور است نقاطی که راننده در حالت عادی و بدون دوربین با برگرداندن سر خود به سمت عقب خودرو و یا به وسیله ی آینه ها قادر به دیدن آنجا نیست مثلا دیدن اشیا موانع کودکان و حیواناتی  که قد آنها کوتاه تر از دید راننده است ولی با وجود دوربین هایی که در قسمت عقب خودرو و معمولا بر روی سپر ها طراحی شده اند راننده میتواند به راحتی آنها را ببیند و با احتیاط بیشتر و دید بهتر به سمت عقب براند و یا دقیقتر پارک کند.

در کل دوربین دنده عقب خودرو کمک قابل توجهی به رانندگان میکند و باعث کمتر شدن و یا حتی جلوگیری از حوادث و به بار آمدن خسارت می شود

اگر نیاز و یا علاقه به نصب دوربین دنده عقب خودرو پیدا کردید و یا اگر در استفاده از آن دچار مشکل شدید یا به هر دلیلی دوربین دنده عقب خودروی شما از کار افتاد و دچار مشکل شده و غیر فعال شد شما میتوانید از همکاران ما در قسمت نصب دوربین دنده عقب اتومبیل مراجعه کنید تا آنها شما را راهنمایی کرده و یا مشکل را عیب یابی و حل کنند.

نحوه ی استفاده از دوربین دنده عقب اتومبیل

دوربین دنده عقب خودرو یک سری دوربین مدار بسته ی کوچک است که بیرون ماشین بر روی بدنه و سپر عقب خودرو کار گذاشته می شوند و تصویر بیرون و عقب خودرو را توسط صفحه نمایشگر در داخل خودرو که معمولا بر روی داشبورد و بر روی آینه وسط طراحی شده است نمایش می دهد

این سیستم که برای رفاه حال رانندگان و کمتر شدن خسارات و جلوگیری از حوادث طراحی شده است وقتی دنده ی ماشین را روی حالت عقب قرار میدهیم به صورت اتومات فعال میشود و تصویر بیرون ماشین و نقاط کور که برای راننده قابل دید نمی باشد را به وضوح نمایش میدهد و پس از خارج شدن از حالت دنده عقب به صورت خودکار غیر فعال می شود.

البته گاهی هم میتوان در برای چک کردن فضای عقب خودرو بدون برگرداندن سر به سمت عقب به وسیله ی دکمه ی تنظیمات آن دوربین را به صورت دستی روشن و خاموش کنیم.

اگر به هر دلیلی در مورد نحوه ی استفاده از دوربین دنده عقب به مشکل بر خوردید به همکاران ما در بخش نصب دوربین دنده عقب خودرو مراجعه فرمایید.

هزینه ی نصب دوربین دنده عقب اتومبیل

این قسمت از مطلب ما درباره ی هزینه ی نصب دوربین دنده عقب خودرو می باشد پس برای کسب اطلاع از هزینه ی نصب دوربین دنده عقب ماشین تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

هزینه ی نصب دوربین دنده عقب خودرو در اتومبیل های مختلف متفاوت است و البته هم به برند خودرو و هم برند دوربین هم بستگی دارد ممکن است بعضی خودرو ها قابلیت نصب دوربین هایی با تنظیمات بیشتر را داشته باشند و ممکن است در برند ها و مدل های مختلف دوربین تنظیمات متفاوتی وجود داشته باشد و یا درجه ی کیفیت وضوح و دقت آنها با هم فرق داشته باشد.

و البته هرکدام از این موضوعات بر روی هزینه ی دستمزد هم بی تاثیر نیست

شما مشتریان عزیز برای نصب دوربین دنده عقب و اطلاع از هزینه ی نصب آن می توانید به همکاران ما در قسمت نصب دوربین دنده عقب مراجعه بفرمایید تا آنها اطلاعات لازم و خدمات مورد نیاز را در اختیار شما قرار بدهند.

مشکلاتی که ممکن است باعث شود نیاز به تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل پیدا کنید:

  1. کیفیت تصویر ضعیف:

یکی از مشکلات شایع با دوربین‌های عقب خودرو، کیفیت تصویر ضعیف است. این مشکل می‌تواند به علت چندین عامل از جمله لنزهای کثیف یا تار شده ، خراب شدن اتصالات سیم‌ها و عملکرد نادرست حسگرها (سنسورها) به وجود بیاید.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید با یک تکه پارچه نرم، لنز دوربین را به آرامی تمیز کنید تا کیفیت تصویر دوربین های دنده عقب اتومبیل بهتر شود.  اگر کیفیت تصویر بهبود نیافت، ارتباطات سیم‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها اتصالات به طور کامل برقرار هستند. اگر سیم‌ها در حالت خوبی هستند، ممکن است حسگر دوربین نیاز به تعویض داشته باشد.

۲٫ عدم نمایش تصویر:

اگر دوربین دنده عقب خودرو شما هیچ تصویری را نشان نمی‌دهد، ممکن است مشکلی در منبع تغذیه یا خود دوربین وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا منبع تغذیه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که ولتاژ لازم به دوربین رسیده است. اگر منبع تغذیه به درستی کار می‌کند، ممکن است نیاز به تعویض دوربین باشد.

تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل

۳٫ لرزش تصویر:

اگر تصویر دوربین دنده عقب خودرو شما شروع به لرزش یا ناپایداری کرد، ممکن است علت آن اتصالات خراب باشد. ارتباطات سیم‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که اتصال آنها برقرار است و همه آنها سالم هستند. اگر سیم‌ها در حالت خوبی هستند، حسگر دوربین ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

این موارد تنها بخشی از مشکلات شایع در دوربین های دنده عقب اتومبیل است. خیلی از مشکلات دیگر وجود دارند که تعویض دورین دنده عقب اتومبیل شما واجب می کنند. البته باید به یاد داشته باشید که در صورتی که اقدامات اولیه مانند تمیز کردن لنز و بررسی اتصالات دوربین را انجام دادید و مشکل دوربین دنده عقب خودروی شما برطرف نشد حتما باید به یک متخصص و کارشناس این حوزه مراجعه کنید.

به عنوان نتیجه، تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل می‌تواند فرایند نسبتاً ساده‌ای باشد، اگر بدانید چه چیزی را باید بررسی کنید در عین حال می تواند بسیار پیچیده و گیج کننده باشد در صورتی که ندانید باید از کجا شروع کنید.

با شناسایی مشکلات شایع و پیروی از این نکات، می‌توانید دوربین عقب خودرو خود را در کمترین زمان ممکن مجدداً به کار اندازید. با این حال، اگر از نحوه پیشرفت کار یا پیچیدگی مسئله مطمئن نیستید، بهتر است همیشه با یک مکانیک یا تکنسین حرفه‌ای مشورت کنید. کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین به دلیل اینکه سالهاست در این زمینه با اتومبیل های ایرانی و خارجی گوناگون کار کرده اند به راحتی می توانند کار تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل شما را انجام دهند.

هزینه تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل

برای برخی از کارهای فنی مانند تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل نمی توان بدون دیدن و بررسی اولیه هزینه تعویض در نظر گرفته و اعلام کرد. زیرا ممکن است قطعه یا وسیله مورد نیاز برای تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل بدون بررسی اولیه نشخص نباشد.

قیمت دوربین های دنده عقب خودرو

قیمت دوربین های دنده عقب خودرو بسته به نوع، کیفیت و ویژگی های آنها متفاوت است. دوربین های آنالوگ ارزان ترین هستند و دوربین های دیجیتال با کیفیت بالا می توانند بسیار گران باشند. این بسته به سلیقه و نیاز شما و همچنین بودجه شما است که کدام نوع از دوربین دنده عقب را برای نصب بر روی خودروی خود انتخاب کنید.

اجرت تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل

به همین دلیل کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین ابتدا از اتومبیل شما بازدید می کنند و سپس هزینه تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل را به شما اعلام می کنند. که این هزینه به دو بخش تقسیم می شود:

  1. هزینه قطعات و مواد مصرفی
  2. اجرت تعویض دوربین دنده عقب

مورد اول که هزینه قطعات است مانند دیگر مواقع به نوع قطعه، برند اتومبیل، برند کارخانه سازنده و ایرانی و خارجی بودن قطعه مربوط می شود.

مورد دوم که اجرت تعویض دوربین دنده عقب اتومبیل است، بسته میزان ساعتی که کارشناس برای تعویض قطعه معیوب صرف می کند متغیر است که می تواند بین کارشناس و صاحب اتومبیل به صورت توافقی در نظر گرفته شود.

برای اطلاع دقیق تر از قیمت نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید. ضمن اینکه برای دریافت خدمات دیگر مانند تعمیر شیشه بالابر اتومبیل و تعمیر آینه برقی اتومبیل نیز با ما تماس بگیرید.

نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران

دوربین دنده عقب اتومبیل یک آپشن کاربردی است که می توان به راحتی بر روی اتومبیل هایی که این آپشن را در زمان تولید در کارخانه نداشته اند نیز نصب کرد. به وسیله آپشن های مختلف که بر روی خودروها نصب می شود رانندگی با آنها آسان تر و لذت بخش تر می شود. یکی از این امکانات همین دوربین دنده عقب است. البته باید بدانید که انواع دوربین اتومبیل وجود دارد که می توانید به میل و سلیقه خود آنها را بر روی خودروی خود نصب کنید.

در صورتی که در تهران هستید برای نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران می توانید به کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین مراجعه کرده و خدمات با کیفیت دریافت کنید. البته خدمات ما شامل تعمیر دوربین دنده عقب اتومبیل نیز می شود.

نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران

نصب دوربین دنده عقب خودرو در تهران با ضمانت

کار نصب دوربین دنده عقب اتومبیل یک کار کاملا تخصصی است. زیرا با قسمتهای برقی اتومبیل سر و کار دارد. در صورتی که شخص نصب کننده به کار خود وارد نباشد و مهارت لازم را نداشته باشد ممکن است در اثر اشتباه، به دسته سیم خودرو آسیب وارد کند. آسیب دیدن دسته سیم اتومبیل ایجاد خسارت زیادی می کند و حتی ممکن است در کارکرد ماشین نیز خلل ایجاد کند.

گاهی این آسیب ها در نگاه اول قابل تشخیص نیستند و بعد از مدتی آثار آن دیده شود.

اما کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین با تکیه بر تجربه ۱۵ ساله خود در این کار، با افتخار اعلام می کنند که کار تعمیر و نصب دوربین اتومبیل را با ضمانت حسن انجام کار تحویل شما می دهند.

آدرس بهترین محل برای نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران

لوکیشن ما در نقشه های  نقشه گوگل یا نقشه نشان و نقشه بلد ثبت شده است. فقط کافی است شیشه اتومبیل پرشین را در این نقشه ها جستجو کنید و در شرق تهران آدرس ما را مشاهده کنید. آدرس ما در نارمک جانبازان غربی خیابان گلستان خیابان غیاثی پور پلاک ۲۳۳ واقع شده است. نکته قابل توجه که یک مزیت به حساب می آید این است که آدرس شیشه اتومبیل پرشین خارج از محدوده طرح ترافیک است.

ضمن اینکه راه های تماس با ما در زیر این مطلب نمایش داده می شود تا برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از تلف شدن وقتتان پیش از مراجعه با ما تماس بگیرید. ما زمان مناسب برای مراجعه را با شما هماهنگ می کنیم و در بهترین فرصت که برای شما مقدور باشد خدمات مورد نیازتان را به شما ارائه می دهیم.

نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران

هزینه نصب دوربین دنده عقب ماشین در تهران

به دلیل اینکه انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود است که برند و کارخانه سازنده متفاوتی دارد، ضمن  اینکه کیفیت هر کدام نیز با هم متفاوت است، نمیتوان هزینه نصب دوربین دنده عقب اتومبیل را به صورت قاطع ذکر کرد. بلکه باید با مشورت با کارشناس ماهر  این کار، بهترین برند که کیفیت مناسب داشته باشد را انتخاب کرد.

ضمن اینکه گاهی از اوقات ممکن است حتی شما بهترین دوربین دنده عقب اتومبیل موجود در بازار را انتخاب کنید اما امکان نصب آن بر روی اتومبیل شما وجود نداشته باشد. بنابراین ممکن است تهیه دوربین دنده عقب اتومبیل بدون مشورت با کارشناس این حوزه به ضرر شما باشد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که اجرت نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران مانند دیگر نقاط تهران طبق تعرفه مشخص شده توسط اتحادیه دریافت می شود.

تعمیرکاران و کارشناسان ما در شیشه اتومبیل پرشین همواره آماده ارائه مشاوره در زمینه نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در تهران هستند. راه های تماس ما نیز در زیر نمایش داده می شود تا دسترسی شما به ما آسان تر شود. برای نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران حتما ابتدا با ما تماس بگیرید تا بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید:
درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

شیشه بالابر با 6 ماه ضمانت

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

3 پاسخ

  1. سورن دارم میخوام دوربین دنده عقب براش نصب کنم. شما انجام میدید؟ کی بیام؟ تماس بگیرید.
    ***********

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

6 ماه گارانتی انجام خدمات تعمیر شیشه بالابر

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید