شیشه اتومبیل پرشین
انواع دوربین اتومبیل

انواع دوربین اتومبیل و کاربرد آنها – معرفی ۳ نوع دوربین کاربردی برای خودرو

در این مقاله می خوانید :

انواع دوربین اتومبیل

به مرور زمان و با پیشرفت صنعت خودروسازی امکانات هر اتومبیل  می تواند بیشتر شود. یکی از این امکانات انواع دوربین اتومبیل است. ممکن است در نگاه اول کار با امکانات جدید خودروها مشکل به نظر بیاید اما اگر با دید بهتری به آنها نگاه کنیم متوجه می شویم که این امکانات برای هر چه راحت تر و ایمن تر کردن رانندگی و لذت بیشتر از اتومبیل در خودروها به کار برده می شوند.

البته تمامی این امکانات ممکن است در یک خودرو به کار نرفته باشد. بلکه مالک هر خودرو بنا بر نیاز خود می تواند آنها را به اتومبیل خود اضافه کند. نمونه بارز آن اضافه کردن انواع دوربین اتومبیل است که می تواند به راحتی توسط یک متخصص به خودروی شما اضافه شود.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که امکانات بیشتر نیاز به رسیدگی بیشتر هم دارد. و امکانات جدیدتر برای رسیدگی نیاز به متخصص ماهر و به روز دارد. برای مثال در صورت خرابی دوربین دنده عقب اتومبیل، شما نیاز به یک متخصص برای تعمیر دوربین دنده عقب اتومبیل دارید که ما در شیشه اتومبیل پرشین این نیاز را برای شما برآورده می کنیم. شما می توانید همواره با ما در تماس باشید.

پیش از اینکه تصمیم به نصب دوربین روی اتومبیل خود بگیرید بهتر است که ابتدا انواع دوربین های قابل نصب بر روی آن را بشناسید. برای این منظور تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع دوربین اتومبیل

دوربین اتومبیل چیست؟

انواع دوربین اتومبیل مانند دوربین مدار بسته است با  این تفاوت که برای استفاده و نصب بر روی خودرو ساخته شده است. دوربین اتومبیل به Dash Cam نیز معروف است. بسیاری از اتومبیل های جدید به صورت فابریک و کارخانه ای، دارای دوربین هستند. البته همه این اتومبیل ها ممکن است دارای تمام انواع دوربین های به کاربرده شده در اتومبیل باشد. و نیز بسیاری از خودروها دارای هیچ کدام از انواع دوربین اتومبیل نیستند. بلکه صاحبان خودرو می توانند بنا به نیاز و سلیقه خود ، این آپشن را اضافه کنند.

کاربرد انواع دوربین اتومبیل چیست؟

معمولا سه نوع دوربین در اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها ممکن است برای فیلمبرداری عقب ماشین، جلوی ماشین، و یا داخل کابین ماشین به کار برده شود.

انواع دوربین اتومبیل برای این ساخته شده اند که وقایع اتفاق افتاده را در لحظه ثبت کنند. بعضی از این دوربین ها دارای قابلیت ضبط صدا نیز هستند که بیشتر برای دوربین های داخل کابین خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

این فیلم ها در خیلی از مواقع برای مشخص کردن مقصر در زمان بروز حادثه کاربرد دارد. ضمن اینکه در زمان سرقت نیز شما می توانید به فیلمهای این دوربین ها استناد کرده و سارق را شناسایی کنید. یا حتی شما می توانید با استفاده از آنها وقایع جالب یا لحظه ای را ثبت و ضبط کنید.

۱٫ دوربین عقب اتومبیل

این نوع از انواع دوربین اتومبیل مخصوص نمایش فضای بیرون اتومبیل از سمت عقب است. بیشترین استفاده و کاربرد آن برای زمانی است که راننده قصد پارک دوبل یا رانندگی به صورت دنده عقب را دارد.

این دوربین ها به صورت کامل فضای پشت اتومبیل را پوشش داده و تمام موانع و فضای بین آنها را در نمایشگری که در مقابل دید راننده است به شما نمایش می دهد.

دوربین عقب اتومبیل در هنگام رانندگی به شما بسیار کمک می کند. به این ترتیب که دیگر نیازی نیست برای دنده عقب گرفتن یا پارک دوبل سر خود را صورت سمت عقب اتومبیل بچرخانید. شما به راحتی فضای پشت اتومبیل را در نمایشگر می بیند و حتی می توانید از راهنمایی سنسورهای آن برای پارک کردن در جاهای مختلف و سخت استفاده کنید. این دوربین ها در بعضی از انواع آن حتی به صورت دقیق فاصله اتومبیل تا مانع یا تا اتومبیل کناری را روی نمایشگر نشان می دهند. با این راهنما ها شما به راحتی می توانید زمان و مکان و جهت چرخاندن فرمان را برای پارک کردن تخمین بزنید.

دوربین دنده عقب اتومبیل

۲٫ دوربین جلوی اتومبیل

دوربین های جلوی اتومبیل بیشتر به دوربین های ثبت وقایع معروف هستند. این دوربین ها فضای جلوی دید راننده را تحت پوشش قرار می دهند. شاید شما هم در فیلمهای مستند یا فیلمهای سینمایی که در کشورهای دیگر (مخصوصا کشور روسیه) تولید می شود دیده باشید که رویدادهای عجیب و باورنکردنی با دوربین جلوی اتومبیل ثبت شده است.

این دوربین ها تقریبا یک نیاز بسیار ضروری برای ثبت اتفاقاتی هستند که ممکن است اثبات آن برای شما کار راحتی نباشد. مانند پریدن عمدی یک عابر جلوی اتومبیل در حال حرکت شما!

دوربین های جلوی اتومبیل معمولا زیر آینه جلو ،  پشت قاب آینه جلو و یا بر روی داشبورد خودرو نصب می شوند. در صورتی که اتومبیل شما دارای این آپشن نباشد شما می توانید آن را با کمک متخصصین ما در شیشه اتومبیل پرشین به خودروی خود اضافه کنید.

دوربین جلوی اتومبیل

۳٫ دوربین داخل کابین خودرو

این دوربین ها از نوع دوربین های ۳۶۰ درجه هستند که با ظرافت خاصی داخل کابین اتومبیل کار گذاشته می شوند. کاربرد آنها معمولا در زمان سرقت از خودرو بیشتر به چشم می آید. این مدل از انواع دوربین اتومبیل را حتی می توان به گونه ای تنظیم کرد که علاوه بر ضبط صدا، دارای یک میکروفون هم باشند. به این ترتیب کارایی آنها کامل می شود.

دوربین های داخل کابین خودرو می توانند مکمل سیستم ایمنی و دزدگیر اتومبیل نیز باشند. اما استفاده از آنها شاید هنوز لااقل در داخل ایران چندان فراگیر نشده است. این آپشن می تواند به اتومبیل شما خاص بودن را هدیه دهد.

 

در پایان باید یادآور شد که تمام انواع دوربین اتومبیل را می توان به سیستم gps ، کنترل از راه دور ، حسگرها و سنسورهای مختلف ، وای فای و …. نیز تجهیر کرد.

برای دریافت خدمات در مورد انواع دوربین اتومبیل از جمله نصب دوربین دنده عقب اتومبیل در شرق تهران، مخصوصا دوربین دنده عقب اتومبیل که کاربرد بیشتری دارد می توانید با ما در شیشه اتومبیل پرشین در تماس باشید. راه های ارتباطی ما در دکمه های زیر نمایش داده شده است. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم بخوانید:
درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

شیشه بالابر با 6 ماه ضمانت

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست شیشه اتومبیل های خارجی

برای خرید شیشه اتومبیل های خارجی اصل و اورجینال با ما تماس بگیرید

3 سال گارانتی آب بندی

تمامی خدمات تعویض و نصب شیشه اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام می شود شامل 3 سال گارانتی آب بندی می باشد.

6 ماه گارانتی انجام خدمات تعمیر شیشه بالابر

خدمات مربوط به تعمیر شیشه بالابر اتومبیل که توسط کارشناسان شیشه اتومبیل پرشین انجام شده باشد شامل 6 ماه ضمانت انجام خدمات می باشد. توجه داشته باشید که این ضمانت شامل سوختن موتور شیشه بالابر نمی شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید